dinsdag 27 april 2010

Vliegen

Er was eens een vogel maar die kon niet vliegen.
De kinderen hadden hem in een kooi gestopt en daarom kon hij niet vliegen.
De andere vogels lachten hem daarom uit.
Ze hebben zelfs een lift nodig om in zijn kamer te komen.
Op een dag was hij aan het floorballen en hij brak zijn twee pootjes.
Een jaar later ging hij naar uil.  Hij vroeg aan uil :'Weet jij wat ik moet doen om te kunnen vliegen?'
'Nee', zei hij. 
Jammer, ik dacht dat je het wist.  Ik ga het vragen aan arend.
'Arend , weet jij wat ik moet doen ?'
Ja, je moet gewoon fladderen met je vleugels !
Maar arend, je weet toch dat ik dat niet kan.
Dat was ik helemaal vergeten
Dag Arend, ik ga het aan merel vragen.
Dat is een goed idee.
Merel, weet jij wat ik moet doen?
Nee, maar ik weet wel hoe het komt.
Ja , dat weet ik ook.
Het is niet door de kooi hé
Waar door dan?
Je bent zo geboren, je mama en je papa zijn ook zo.
Kun je echt niets verzinnen?
Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht,
ik ben eigenlijk een dokter.  Ik zal je vleugels onderzoeken.
Aha, ik weet het al !  Je moet 2 jaar en 3 maanden in het gips.
Dus daarom heb ik zo veel pijn aan mijn vleugels.
Je moet nog 1 maand wachten.
1 maand later lachte niemand hem nog uit.
En ze leefden nog lang en gelukkig
einde

Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers